måndag 29 september 2008

Detalj bilder och utmaning

Jag har blivit utmanad av "lundis-nedräknaren"
Instruktioner:Svara på alla frågor* Välj ut 4 personer som du vill ska svara och utmana dem i deras bloggar, be dem läsa din.* Låt personen som utmanade dig veta när du svarat på utmaningen!

1. Vilken mat äter du ofta? Hade jag fått bestämma hade vi förmodligen haft kyckling var dag:) MEN nu är det inte jag som är kock i vårt hus, så det blir bara kyckling ibland.

2. När du är på kalas, är du den person som sitter eller du hjälper till att duka av? Jag är den mest ta fatta person som gått i ett par skor, så oftast sitter jag nog. Beror väl lite på hos vem man är, eller?

3. Var sitter du helst när du bloggar? På kontoret hemma vid datorn, tråkigt men sant.

4. Köper du ofta Triss? Nej det är ingen mening, jag har sådan tur i kärlek så jag skulle ändå inte vinna. Däremot sitter jag ofta och titta på tv4 när dom skrapar och tänker "stackrna, ingen som älskar honom/henne:)"

5 . Vilket land eller stad har varit din bästa semester?Hmmmm. Thailand var det bästa landet jag varit i, men det var utan tvekan den hemskaste resa jag har varit på med. läs inlägg så fattar ni http://denlillestuen.blogspot.com/2008/05/en-sorglig-historia.html


6. Vilken Tv-kanal tittar du på mest? vadå tv? jag bloggar:)

Hmmmm......... jag utmanar "i ett hus vi skogens slut" verkar vara en underbar människa och en kul typ:)


Nu ska ni få se bättre bilder från loppisfynden igår.


Se, är den inte fin. Här i ska jag ha servetter och ljus som ska stå på avlastningsbordet i matrummet. (tycker det låter överdrivet med sal)




Kolla vilken häftig stäng måjäng. Till och med dom ikassan blev förundrade över dessa vackra detaljer. Ångrade nog att dom sålde den för 25 kr, haha.
äpplet på mina fian stolar :)

OBS! ska kläs om.
Hela stolen (nästan)
Lådan som ska få bli besticklåda:)

.

Hela lådan :) Tråkar jag ut er??

Detaljer på min fian lampfot.

Mer detaljer (fast själva måjängen man sätter fast lampan i ska bort, lika så sladden. Och sedan ska den ju bli vit)

Tänk en fin lykta hängande här:)

Dessa fick bo i mitt köksfönster, passade utmärkt då jag saknar fönsterbräder här.

I slutet av veckan räknar vi med att toan ska vara möblerbar, äntligen.

Så då har jag ju fullt upp med mina skåp.

Kom ni ihåg detta skåpet som vi ska ha handfatet på??

handfatet ska fällas in då stå det står riktigt på sen:)

det har nu blivit vitt. Me like.

Däremot detta får vänta till fredag innan det får sin "rätta" färg.

Dessa 3 vakar i fönstrena i matrummet. Har massor med änglar, men vill ha massor till:)

Kram E

8 kommentarer:

Lundis sa...

Vad avis jag är på att du har så vackra äppletmöbler. Det verkar så lätt att hitta de möblerna i småland. Här i -götland är det äpplettorka :( Kram på dig!

Sallys hus sa...

Hallå där!
Himmel så mycket fint du hittat på loppis...tänk vad lite färg kan göra.
Jag ska anta din utmaning snart.....lite mycket just nu...hinner inte alls med att blogga för tillfället....:(
Kraaaaam

sabina sa...

Fina fynd!! Igen!! :)

Jag har mailat dig om ängeln...

Hagbacken sa...

Massor av fina loppisfynd! Det kommer bli såå fint med tv-fatet inbyggt!

Kram Linda

Kamomilla sa...

Vad fint du fixat! Tänk vad färg kan göra...
Du frågade om vaxning av möbler. Det är lätt, man breder ut vaxet så jämt som möjligt med en trasa, så många lager man vill ha. Ju fler lager desto kompaktare färg. (Trasorna kan självtända precis som linoljetrasor så man måste förvara en använd trasa i sluten burk med vatten i eller bränna bort den genast!)
Själva vaxet går att köpa som färdigfärgat i många olika färger men också genomskinligt. Vår diskbänk är vaxad två gånger med färgat vax och en gång med hårt genomskinligt. Den har varit i bruk i ett år och inga märken av användning syns. Den enda stora nackdelen är att det INTE går att måla ytan sen mer. Det är något man bör tänka på innan beslutet!!!

Vaxet köper jag i färgaffären. Här i Finland heter det Osmocolor. Jag tror det är en tysk produkt.

Hoppas du fick ut något av mitt svar?
Kamomilla

Kamomilla sa...

Ja, en sak till. Använd gummihandskar... :)

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Så fina saker du har fyndat!
Skulle också vilja ha den där fina lampfoten..ler
Kram Irene

Galleri MochB sa...

Så fina skåpen kommer att bli badrummet. Önskade mej ett liknande jag också med inbyggd handfat. Men så blev det inte...:O)