tisdag 21 oktober 2008

Utan kamera

Av någon anledning är det inte lika roligt att göra inlägg utan att ha tagit lite nya bilder. Och som jag skrev i förra inlägget så har laddaren till kameran pajat. Och det skulle ta ca 3-4 veckor :P Och om det bara tar så lång tid har vi förmodligen tur :)
Så mobilen få hoppa in så länge och då är man ju verkligen beroende av dagsljus. Och dagsljus blir det mindre och mindre av.

Ja, ja man får försöka stå ut. I helgen förutom allt trevlig kalasande så hann jag med att slipa ner en kista jag köpte för 8 år sedan för 30 kr på auktion. I den förvara jag och tjejerna pyssel. Den fick flytta in i finrummet. Passade alldeles utmärkt.

Var lite snabb med att börja så jag glömde ta kort på hur den såg ut innan jag började.

Så här blev den i varje fall.

30 kr för denna, helt ok.

Idag var jag med min syster i stan. Hade fått ett tips av min svägerska om att dom hade mycket och fina lyktor i en större blomsteraffär, så vi begav oss dit. Jag letar ju efter en lyckta som ska hänga i min fina lampfot jag hittade på loppis för ett par veckor sedan. Men när vi kom dit fanns typ bara lyktor som skulle stå, och jag ville ha en hänglyckta. När vi nästan hade gett upp så hittade vi EN, utan prislapp. I vanliga fall gör det mig väldigt anti då jag vill veta utan att behöva anstränga mig vad saker kostar. Men denna gången tog jag med lyktan och gick och frågade då den var så fin och som sagt den ENDA dom hade.
Eftersom det var den enda dom hade fick jag den för 98 kr :) lycka. Det roliga var dessutom att jag har ju sprayat min lampfot beige, och lyktan hade exakt samma färg, kan det bli bättre???


Lampan i helbild

Sett från ena sidan

och från andra sidan:)

Jag sitter på blocket varje dag och letar efter "äpplet" stolar till vårt möblemang i finrummet. Men alla finns typ i Stockholm?? Varför? Innan när jag letade ett "äpplet" bord fanns det hur många stolar som helst och nu när jag letar stolar finns det inga härom kring, grrrrrrrrr. Men skam den som ger sig. Vet ni någon som vill bli av med sina, gärna 6 sty, hör av er snälla.


I natt ska jag jobba natt för första gången. Är lite nervös då jag inte vet hur trött man blir :P Men det ska nog gå. Klart man kommer vara trött dom första gångerna, men så är det ju med allt.

Nähä nu ska jag packa matlåda inför natten, känns konstigt att man ska äta mitt i natten, hehe.




Sov gott så jobbar jag:)


Kram Emma

18 kommentarer:

Nygammalt sa...

Så himla fina saker! 30 kr för kistan är ju inte klokt! En sån är jag själv på jakt efter.
Hoppas du finner dina Äppletstolar, det är så typiskt för när man letar finner man sällan, ha ha. Men de dyker nog upp snart =)
Fin lykta också.
Hoppas det går bra att jobba natt.
Kram.

Änglahem sa...

Jösses vad det pysslas i detta hus då!! Du får gärna "slänga" hit lite av den energin till mig*fniss*. Börjar så sakteliga hitta tillbaks till lusten, men det får ta den tid det tar.

Så fint det blev med väggorden i matsalen! Var det inte svårt?*iiihii*...pilligt! kan jag tro, gäller väl att hålla tungan rätt i mun.*tihi*

Kistan!= FYND! onekligen, 30:-...är ju igentligen nästan som gratis i dagens läge. Fin blev den med!

95;- hit och 95;- dit...det blir många klöver vad det lider....jag yrar alltså om din lampa. Att du kan hålla dig till vad du satt som max....hade nog jag funnit svårt. Men så är ju mina fingrar som stora såll också, rinner lätt igenom där.*tihi*

Hoppas att det gick bra att jobba natt!....*kliar mig i huvet*...som vadå? om jag får vara nyfiken. Friskvård mitt i natten?!?...jag tänker för mycket...bry dig inte om vad jag yrar om...

Ha det så gott!
Kramar, Ulrika

Ps. Jag har lämnat en komm. neråt också....hoppas du vann slaget.

"M" sa...

Vilket jobb att göra kistan ren från färg...men bra blev det...

Millas hem sa...

Hej!
Ja, den lyktan var ett riktigt kap...passade superbra till lampfoten. Och kistan är också jättefin!
Kram Camilla

Ann-Catrin sa...

Emma!
Sitter här och gapar över ditt fina fynd.. tänk 30 kr.. fantastiskt..och så perfekt för den rymmer ju en del!!

Och lyktan sen.. vilket kap det med.. kul att den var i samma färg, ibland har man tur!

Hur gick det att jobba natt?

tack för dina alltdi så rarar kommnetarer hos mig.. de värmer ska du veta!!

Kram
A-C

Ann-Catrin sa...

men vilken usel stavning... sorry!!
kram igeb

Inspiration i vitt sa...

Tråkigt med laddaren, skulle inte klara mig tror jag om min gick sönder.
Kistan blev så fin och priset var oxå fint.
Jag har nåt liknande i lampväg men har inte riktigt bestämmt mig än vad jag ska ha för lampa på min, det var fint som du gjort, verkligen.
Kram på dig/Ingela.

A home far away sa...

Så många fina saker och vilket fynd kistan var!

Ha en fin kväll
Gunilla i Singapore

Kamomilla sa...

Härliga saker du visar. En sån lampfot hittade jag en gång men priset var för högt för mig. Vad betalade du för din?

Stina sa...

Vad mysigt och vilken fin lykta.:-) Kram

Nilla sa...

Jättefint!

Och väggordet blev också jättefin :) Försenade gratulationer till dottern.

Du verkar ha en massa energi och få en hel del gjort, vill du komma hit också? :D En vecka har jag kvar på jobb sen så kanske jag hinner med lite mer, längtar!

Ha en skön söndag.

Kram Nilla

Lantliga drömmar sa...

Vilken charmig kista, den var verkligen ett fynd för ynka 30 kronor!

Lyktan du köpt ser ju riktigt mysig ut, och passar bra där på lampfoten!

Ha en bra vecka!

Sallys hus sa...

Men du himmel sååå fin!
den kistan skulle gärna få bo hos mig..:)
Vilken himla bra idé det där med lampstativet.....så vill jag med ha!!! Va lustigt att du hade målat den i samma färg! Snacka om att det var meningen....

Grattis till lillsnuttan föresten....har ju också en liten stor 11-åring.....snyft...vist är det lite sorgligt att de blir äldre???
Här diskuteras bröst, mens o mascara nästan jämt känns det som.....min lilla bäbis....hon frågar o frågar...men är noga med att påpeka att hon inte alls längtar.....haha....den lilla "stackaren" är nog lite ledsen över att det inte börjat hända nåt än......fniss...

Nej men nu gled jag visst in på ett helt annat spår än ljuslyktor...

Fniss...
Hoppas det gick bra att jobba natt...det tar säkert ett tag att vänja sig..
Kram min vän

Galleri Hönshuset sa...

Hej Emma. Kanon snygg kista! Och inte kan man säga att du blev ruinerad heller =) Vad fint det blev med lyktan.

Stolarna dyker nog upp snart ska du se. När jag letade efter stolar, så tyckte jag att var o varannan hade dem stolarna du letar efter.

Jag har funderat lite hur det är och jobba natt, så berätta gärna. Hur sjutton orkar man hålla sig vaken?

Ha en härlig Tisdag, det ska jag ha =)Kram Pirre

Kamomilla sa...

Hej!
Om du vill se hur byråerna såg ut som nyfixade uppe i hobbyrummet så ska du söka upp länken för "omgjorda föremål eller möbler" bland etiketterna på min sida. (höger balk) När du kommit till rätt sida scrollar du neråt till ungefär hälften av sidan så ser du byråerna. De var dock ovanpå varandra däuppe i rummet och nu står de brevid varann.

Skatan sa...

Godkväll! Tack för raderna hos mig :) Så fin du gjorde kistan! Det gamla hantverket framträdde så fint när den blev trären. Bra jobbat :)

Nu hälsar jag godnatt! Jag börjar få liiiite, lite ordning på röran i källaren. Varför ställer man till det så?! Nu går jag och sover och hoppas jag får en dag till så jag hinner återställa eländet ;-)

Kram!

Kallholmen sa...

Vilken rolig ide att hänga en lykta i lampfoten.
Det blev kanon fint. Man får så mycke roliga tips närman snurrar runt på bloggar.
Hoppas natten gick bra.
Kram Malin

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det var otroligt billigt för en sån fin kista! Vilket fynd!
Och vilken tur du hade med lyktan...
Lycka till nu med att jobba natt!
Kram
Marie